h1

Sanatate, media si comert

Aprilie 11, 2012


Saptamina trecuta am fost invitat la o emisiune realizata de TVR, pentru un interviu pe tema atingerii in relatia mama(parinte)-copil. Dat fiind ca despre acest subiect generos am mai scris si cu siguranta voi mai scrie, vreau sa incep prin a saluta deschiderea echipei locale a televiziunii nationale catre subiecte din zona comunicarii, sanatatii mentale, parentingului samd. Statutul de colaborator al acestei institutii este unul onorant si placut, in primul rind datorita profesionistilor din TVR Timisoara.
In cazul emisiunii de fata, de altfel interesanta atit din punct de vedere al continutului cit si din cel al realizarii, a fost un aspect ”tehnic” pe care cred ca merita sa-l subliniez. Emisiunea fiind una centrata pe sanatate, logo-ul ales pentru ea este caduceul, bastonul cu doi serpi incolaciti si cu un set de aripi. Problema este ca acesta nu este simbolul medicinei, asa cum designerul logo-ului emisiunii a presupus, ci cel al negocierii, comertului, hotilor si nu in ultimul rind al sarlatanilor. Este instrument purtat de Hermes/Mercur, patronul categoriilor sociale mentionate. Simbolul medicinei este toiagul lui Asclepios, iun bat care are doar un sarpe infasurat pe el si o cu totul alta istorie. 
Ironia acestei confuzii este potentata de faptul ca, asa cum bine stim, de (prea) multe ori practica medicala sta sub semnul comertului, nu sub cel al alinarii suferintei seamanului.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: